Koronatilanne on edelleen vakava Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin alueella. Sairaanhoitopiiri julkaisi 18.11. uudet suosituksensa, jotka jatkavat aikuisten harrastetoiminnan sulkua, yli 10 hengen kokoontumisrajoitusta sekä mahdollisimman monien tilaisuuksien siirtämistä tai järjestämistä etänä.

Meri-Lapin Järjestökeskus Majakka haluaa toimia vastuullisesti ja noudattaa sairaanhoitopiirin ohjeistusta. Järjestöjen kokoustilat pysyvät suljettuina 2.12. asti, mutta yksilöllistä asiointipalvelua on Majakassa tarjolla ma-to klo 8-14 välisenä aikana. Pyydämme vierailijoita käyttämään maskia ja huolehtimaan käsihygienista.

Sairaanhoitopiiristä saadun ohjeistuksen mukaan järjestöjen tuottama tuki- ja ohjauspalvelu sekä sääntöjen mukaiset, välttämättömät kokoukset voidaan järjestää, mikäli turvaväleistä voidaan huolehtia ja osallistujat käyttävät maskia. Tällöinkin kokoontumisrajoitus on 10 henkeä, mikä saattaa merkitä osan osallistujista olevan etäyhteyden päässä. Tarjoamme jäsenyhdistyksillemme myös apua ja tukea etäkokousten järjestämiseen. Voit kysyä palvelusta: viestinta@pyt.fi

Jaksetaan vielä hetki! Yhdessä vastuullisesti toimien saamme pandemian taittumaan.

Keskiviikkona 18.11.2020

Annemari Kallio
Pohjoisen yhteisöjen tuki – Majakka ry

Linkki LPSHP:n tuoreimpaan suositukseen: