Meri-Lapin järjestökenttää yhteen kokoava Pohjoisen yhteisöjen tuki – Majakka ry:ssä puhaltavat uudet tuulet. Järjestön toiminnanjohtajana kaksi vuosikymmentä toiminut Tuula Huttunen-Koivumaa siirtyi 1. lokakuuta alkaen verkostokoordinaattoriksi. Samalla hänelle tarjoutui tilaisuus keventää työaikaansa osa-aikaisuuteen.

- On ollut antoisaa olla Majakan ruorissa kuluneet vuosikymmenet. Nyt on kuitenkin aika hellittää ja antaa tilaa uusille tuulille. Jatkan edelleen työskentelyä järjestöverkostoissa ja siellä tapaamme jatkossakin, Huttunen Koivumaa kertoo.

Uutena toiminnanjohtajana on aloittanut yhteiskuntatieteiden maisteri Annemari Kallio, joka siirtyi tehtävää Kemi-Tornionlaakson koulutuskuntayhtymä Lappiasta. Kalliolla on vahva viestintäalan kokemus, jota hän lupaa hyödyntää myös järjestökentän kehittämisessä.

- Järjestökentällä tehdään tärkeää työtä, joka täydentää merkittävästi yhteiskunnan palveluja. Tämän työn näkyväksi tekeminen sekä virtuaalisten järjestötoimintamahdollisuuksien kehittäminen ovat sydäntäni lähellä, Kallio kertoo.

Pohjoisen yhteisöjen tuki – Majakka ry:n hallituksen puheenjohtajana toimii Merja Halttunen Mieli – Meri-Lapin Mielenterveys ry:stä ja varapuheenjohtajana Kalevi Lampinen Keminseudun Reuma ry:stä.