Itsemurhan kautta läheisensä menettäneiden vertaistukiryhmä alkaa 22.9.2020 klo 17.30 Kriisikeskus Turvapoijussa. Ryhmä kokoontuu viikottain tiistaisin klo 17.30 - 19.30, 9 kertaa: viimeinen kerta 17.11.2020 + yksittäinen jatkotapaaminen helmikuussa 2021.
Ryhmään otetaan 4-8 henkilöä. Se on tarkoitettu henkilöille, joiden läheinen on kuollut  itsemurhan kautta. Läheisen kuolemasta on kulunut vähintään 6kk. Ennen ryhmän alkua ryhmään ilmoittautuneet haastatellaan puhelimitse.

Ilmoittautuminen 11.9. klo 15.00 mennessä:
kaisa.lauri@turvapoiju.fi tai Kriisikeskus Turvapoiju p. 040 544 1750

Toiminta pohjautuu ammatillisesti ohjattuun vertaistukeen.

Ohjaajat: Vertaisohjaajat Minttu ja Satu, Surunauha ry sekä Kaisa, kriisityöntekijä, Kriisikeskus Turvapoiju

Tavoite: mm  äkillisen menetyksen aiheuttamien tunteiden, ajatusten ja kokemusten käsitteleminen ja jakaminen luottamuksellisessa vertaistukiryhmässä; kriisin pitkittymisen ja sairastumisen ehkäiseminen sekä selviytymiskeinojen ja voimavarojen tunnustaminen ja vahvistaminen sekä uusien näkökulmien löytäminen. Sisällöissä otetaan huomioon osallistujien toiveet ja odotukset.

Menetelmät: lyhyet alustukset, ryhmäkeskustelut- myös pienryhmissä ja pareittain ja rentoutumisharjoitukset.

Ilmoittaudu rohkeasti!