KIRJAUDU   ||   Rekisteröidy  

Voimavinkkejä

Koronaviruksen ehkäisytoimet ovat eristäneet karanteenia vastaaviin olosuhteisiin noin 850 000 yli 70-vuotiasta. He pysyvät hyvässä kunnossa kuntoilemalla päivittäin. Parvekejumpalla, postilaatikoihin jaettavilla jumppaohjeilla ja tekstiviesteillä on kannustettu ikäihmisiä liikkumaan poikkeusoloissakin. Otathan kotivoimistelu ja/tai kävelylenkin osaksi säännöllistä rutiiniasi. Muista ulkoillessakin riittävät turvavälit. Mieltä voi vahvistaa myös erilaisten verkkotehtävien avulla.

Kannustetaan myös kaikkia läheisiä pitämään nyt itsestä huolta myös liikunnan keinoin, jos se vain on mahdollista!

 

Kunnon voimavinkkejä:

  • Erilaisten voima- ja tasapainoharjoitusten tekeminen kannattaa. Hyväkuntoinen pysyy paremmin pystyssä ja saa kaatuessaan tai liukastuessaan harvemmin vakavia vammoja kuin heikkokuntoinen.
  • Ota käyttöösi Ikäinstituutin tuottamat jumppavideot ja -ohjelmat! Voitas.fi -sivustolta löydät eritasoisia 20-30 minuutin jumppavideoita ja valmiita jumppaohjelmia.
  • Voit myös tulostaa, ladata tietokoneellesi tai puhelimellesi jumppaohjelmiaIkäinstituutin verkkokaupasta osoitteesta (lataa pdf -toiminto ei maksa mitään): https://www.ikainstituutti.fi/tuote-osasto/liikunta-ja-ulkoilu/voimisteluohjelmat/
  • Jumppaa TV2:n uuden Jumppahetkiä-ohjelman kanssa samaan tahtiin arkisin klo 8.50. Voit kertoa ohjelmasta myös tuttavillesi. Kannustetaan kaikkia läheisiä pitämään nyt itsestä huolta myös liikunnan keinoin, jos se vain on mahdollista. Jumppahetki-tallenteet voit katsoa myös itsellesi sopivana ajankohtana osoitteessa: https://areena.yle.fi/1-50489724

 

Erillistiedote

Kävely kevyemmäksi

Tasapaino taitavaksi