Tiedote -pdf muodossa

Lappilaiset kylät ry:n uusi ilme Suomen Kylät ry on muuttanut ilmettään viime vuonna ja sen myötä myös meillä maakunnallisilla kyläyhdistyksillä päivitetään ilmettä yhtenäiseksi. Sivun yläreunassa on uusi logomme, jonka otamme käyttöön pikkuhiljaa kevään aikana.

Some -koulutusta kylätoimijoille
6.4.2019 klo 11-14.00 Rovaniemellä, SPR:n kokoustiloissa, Lähteentie 10.

Aiheena:
Some-videot; Miten viestiä somessa videolla? Käydään läpi toimiva videoviestintä teoriassa ja käytännössä.
Live-streamaus; Mainio tapa tavoittaa useampia ihmisiä oman yhdistyksen tilaisuuksilla. Käydään läpi streamauksen perusteet, välineet ja ohjelmat. Koulutuksessa tarvitset mukaan älypuhelimen. Ilmoittautuminen 28.3. mennessä: https://bit.ly/2u0NxS6

Lappilaiset Kylät ry:n kevätkokous
Kevätkokous pidetään 6.4.2019 klo 15.00 alkaen, SPR:n kokoustiloissa, Lähteentie 10, Rovaniemi.
Kokous on avoin kaikille kylätoimijoille, mutta päätöksen tekoon voi osallistua vain yhdistyksen jäsenet. Tervetuloa keskustelemaan ja vaikuttamaan maakunnalliseen kylätoimintaan.

Avoimet kylät päivä 8.6.2019
Avoimet kylät päivään ilmoittautuminen on avattu. Tänä vuonna juhlistamme Lappilaiset Kylät ry:n ja maakunnallisen kylätoiminnan 30 -vuotisjuhlaa ja sen kunniaksi toivomme mahdollisimman monen kylän lähtevän mukaan Avoimet Kylät päivään. Kylät voivat ilmoittautua mukaan viimeistään 30.4. nettisivuillamme: http://www.lappilaisetkylat.fi/fi/Avoimet_ovet

Kylätoimintapäivät pidetään 18-19.5.2019
Yhdistyksemme 30 -vuotis juhlia vietetään Levillä. Seminaari pidetään Levi Summitissa ja majoitus Hotelli Panoramassa. Päivien ohjelmaa on muutettu sen verran, että pääjuhla pidetään lauantaina ja sunnuntaina vieraillaan vuoden 2018 lappilaisessa kylässä Kelontekemässä. Päivien ohjelma ja hinnat löytyvät nettisivuiltamme. Muistattehan, ilmoittautua 12.4.2019 mennessä :  http://www.lappilaisetkylat.fi/fi/kylätoimintapäivät_2019

Kyläkysely
Joko olette käyneet vastaamassa kyselyymme? Kyselyyn vastaamalla pääsette vaikuttamaan maakunnallisen kylätoiminnan kehittämiseen. Kyselyllä kartoitamme mm. yhdistyksemme toimintaa ja tunnettavuutta ja se on tarkoitettu kaikille kylätoimijoille ja sidosryhmille ja löytyy nettisivuiltamme: https://bit.ly/2FmMOlM

Maaseudun sivistysliiton tuntituki kylätoimijoille.
MSL:n jäsenjärjestöt, kuten Suomen Kylät ja siihen kuuluvat yhdistykset, voivat hakea taloudellista tukea järjestämilleen luennoille ja kursseille. Yhdistys voi järjestää tilaisuuden itse tai yhdessä jonkin toisen yhdistyksen, kansalais- tai kulttuurijärjestön kanssa. Ohjeet löytyy nettisivuiltamme: http://www.lappilaisetkylat.fi/

Lappilaiset Kylät ry, 040-1495919, lapin.kylaasiamies@elisanet.fi
Ukkoherrantie 15 B 18, 96100 ROVANIEMI