samat_fb_291018 Voimaa arkeen.jpg

Ilmoittaudu mukaan 30.11. mennessä

Voimaa arkeen on suljettu teemaryhmä vanhemmille, joilla joko toisella tai molemmilla vanhemmista on jokin pitkäaikainen sairaus tai vamma. Sairaus tai vamma voi olla synnynnäinen tai myöhemmin tullut ja sen diagnoosilla ei ole väliä.

Tämä ryhmä palvelee kaikkia ko. ryhmän vanhempia. Ryhmä tarjoaa osallistuville paikan keskustella, saada vertaistukea ja mahdollisuuden kysyä asioista jotka mahdollisesti askarruttavat tai joita on miettinyt muuten.

Ryhmä antaa voimaa arkeen nimenomaan vertaisuuden kautta, saman kokeneet vanhemmat voivat olla halutessaan toinen toisilleen todella tärkeä tuki. Saman kokenut tietää mistä toinen puhuu ja osaa käsitellä asioita oman kokemuksensa kautta myös toisen hyväksi. Ryhmä on osallistujille maksuton. Ohjaajana toimii Kynnys ry:n SAMAT toiminnan perhetoiminnan koordinaattori ja kaksi vapaaehtoista vertaistoimijaa.

Voimaa arkeen ryhmään osallistutaan nimimerkillä, omia henkilötietoja ei tarvitse ilmoittaa. Teemaryhmään kirjoitettuja viestejä pääsevät näkemään vain ryhmään käyttöoikeuden saaneet nimimerkit.

Ryhmään mahtuu 30 osallistujaa.

Voimaa arkeen ryhmä kokoontuu verkossa kolmen kuukauden ajan 3.12.2018 – 28.2.2019 välisenä aikana.

Ryhmässä käsitellään mm. seuraavia aiheita: vanhemmuus, apuvälineet, avun saanti ja tukiverkosto. Ryhmässä olijat voivat itsekin aloittaa keskusteluketjua aiheista, joista haluavat keskustella. Ryhmässä toteutetaan lisäksi reaaliaikaisia ryhmächatteja, joiden ajat ilmoitetaan etukäteen. Näissä ohjaajat ovat aina paikalla ilmoitetun ajan. Käyvät toki muulloinkin ryhmässä.

Ilmoittautua voit heti, ilmoittautumisaika päättyy 30.11.2018.

***Linkki ilmoittautumislomakkeelle tässä (vaatii sisäänkirjautumisen)***