Jäsenkirje 5/25.10.2018 Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys ry Hyvät Naisliiton Tornion yhdistyksen jäsenet Vuosi 2018 on Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys ry:n 111. toimintavuosi. Teemana on Naiset naisten tukena – Suomalainen Naisliitto ja sen jäsenyhdistys Tornio.

LUKUPIIRI 7.11.2018 Seuraava lukupiiri kokoontuu keskiviikkona 7.11. klo 17.30 Tornion käsityötuvalla (os. Keskikatu 28). Kirjana on Minna Rytisalon Rouva C.

TASA-ARVO JA YHDENVERTAISUUS 17.11.2018

Osallistumme Tornion kaupungin koulutoimen kanssa Peräpohjolan opistossa lauantaina 17.11.2018 klo 08.30-14.30 pidettävään Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus –päivään. 08.30 - 10.30 Kansanedustaja Jani Toivola 10.30 - 11.45 Lounas 11.45 - 13.45 Kirjailija Pauliina Rauhala 13.45 - 14.15 Laulutaiteilija Meri Nikula ”Musiikki on jo pitkään luonut siltoja kulttuurien välillä. Jokaisessa maailman musiikkikulttuurissa käytetään ihmisääntä, laulua. Ihmisääni koskettaa ja ulottuu syvimpiin kerroksiin meissä. Onko laulun keinoin mahdollista herätellä globaalia ihmisyyden peruskokemusta joka avaisi tunteen kaikkien kulttuurien välisestä yhteydestä?” Meri Nikulan musiikissa eri kulttuurit kohtaavat yhden äänen kautta. 14.15 - 14.30 Sivistystoimenjohtaja Ilkka Halmkrona Lounaan hinta on 10 €/hlö, joka maksetaan tilaisuuteen tullessa. Ilmoita osallistumisestasi lounaalle sähköpostiin toimisto@naisliittotornio.fi tai puh. 040 5324 970 8.11.2018 mennessä. Ilmoita samalla erikoisruokavalio.

YHDISTYKSEN SYYSKOKOUS ÅSTRÖMILLÄ KESKIVIIKKONA 21.11.2018 KLO 18.00 Yhdistyksen sääntöjen 14 §:n 2 momentin mukaan syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1) kokouksen avaus

2) valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja kaksi ääntenlaskijaa

3) todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus

4) todetaan läsnä olevien jäsenten lukumäärä ja läsnäolo- ja puheoikeutetut

5) hyväksytään kokouksen työjärjestys

6) vahvistetaan toimintasuunnitelma, tulo- ja menoarvio sekä jäsenmaksun suuruus ja maksuaika

7) valitaan kolme muuta hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle

8) valitaan yksi toiminnantarkastaja ja yksi varatoiminnantarkastaja

9) käsitellään muut kokouskutsussa mainitut asiat. - Naisliiton kesäpäivät 2020 Torniossa -

Muuta ajankohtaista

NAISTEN MESSUT 8.12.2018 Olemme mukana joulumyyjäisissä Äströmin kartanossa lauantaina 8.12.2018 klo 11.00-16.00. Jäseniä pyydetään tuomaan myytäväksi tarkoitettuja tuotteita kuten leivonnaisia ja käsitöistä viimeistään klo 10.30 myyntipaikalle. Ilmoita tuomistasi tuotteista puh. 040-5324970, sähköpostilla toimisto@naisliittotornio.fi 3.12.2018 mennessä.

PIKKUJOULU 15.12.2018 Vietämme yhdistyksen pikkujoulua Torniossa Park Hotellissa 15.12.2018 klo 17.00. Nautimme joulubuffetin hintaan 36 €/hlö. Jokainen maksaa joulubuffetin suoraan hotelliin. Ilmoittautumiset sähköpostilla toimisto@naisliittotornio.fi tai puh. 040 5324 970 7.12.2018 mennessä.

ELÄMÄKERTOJA NAISTEN ÄÄNI –VERKKOJULKAISUUN Naisten Ääni –verkkojulkaisuun voi edelleen kirjoittaa elämäkertoja Suomessa itsenäisyyden aikana eläneistä/elävistä naisista. Naisliiton yhdistykset toimittavat vuorollaan elämäkertoja verkkoon julkaistavaksi. Nyt on meidän vuoro toimittaa elämäkertoja. Olisiko sinulla sukulainen, tuttavat tai joku muu josta haluaisit kirjoittaa tai pyytää tuttavaa kirjoittamaan elämäkertoja julkaisuun. Yhdistyksestämme Raili Ilola hoitaa kirjoitusten toimittamisesta verkkoon. Elämäkertoja toivotaan koko Lapin maakunnan alueelta. Tervetuloa Naisliiton Tornion yhdistyksen toimintaan ja tapahtumiin. Tornion yhdistyksen hallitus www.naisliittotornio.fi, www.facebook.com/naisliittotornio, toimisto@naisliittotornio.fi